tisdag 22 januari 2008

Tack då doktorn!



22/1-08


Idag är det dags för sprutan och en läkarundersökning men först en lugnande promenad med Lucas och hans mamma. Jag somnade gott och glömde för en stund vad som skulle ske...

Kl 13:15 sätter vi oss i bilen och det bär i väg till BVC. Jag ser doktorn på lång väg och hoppas på det bästa. Doktorn ser snäll ut men jag blev ändå kissnödig på skötbordet. Hon trycker på min mage och lyssnar på mitt hjärta. Puh...allt var som det skulle. Kunde inte låta bli att le lite åt dem. Jag är ju ändå ett charmtroll :) Vågen visade 7530g och jag är 67 cm lång, följer kurvan perfekt. Sen sa sköterskan att det var dags för vaccinationen. Jag satte mig i mammas knä och visade mig stark. Vips så var det klart och jag visade inte en min, inte en tår! De sa att jag var sååå duktig så jag växte nog ett par cm till :)


Nästa gång det ska sprutas så ska jag inte vara ett dugg nervös. Man klarar det mesta bara man tror på sig själv!


Take care!

4 kommentarer:

Evelinas blogg sa...

Grattis på namnsdagen, Freja!

Anonym sa...

Vilken himla duktig liten tjej :o)

Erika sa...

Grattis på namnsdagen lilla Freja!

Mysan sa...

Hej hej hallå Frejsan! Grattis på namnsdagen, du vet väl att det är en högtid som inom Stranne-familjen firas lika mycket som födelsedagar? Så en min Häst-tidning, chokladkaka eller biobiljett är det minsta du kan begära! ;o) Vi ses på fredag, då kommer jag och våldgästar din mamma och pappa! Pussar och kraamar från faster