lördag 19 januari 2008

Kalas för gammelpappa!




Hej på er igen! Har inte hunnit skriva ngt på ett par dagar så jag får ta igen det idag.


Idag vaknade jag kl 05:00 och var vrålhungrig. Mamma kom upp fixade lite käk. Gott! Somnade igen till mammas och pappas stora lycka. Vaknade igen kl 08:00 av att det small till i blöjan. Oj, det kom visst lite bajs. Luktade inte hallon och blåbär så mamma tog raskt upp mig och iväg till blöjbytebordet. Tur att jag ska bada idag :)



Igår hade vi myskväll med tacos och annat gott men jag fick hålla mig till nappflaskan, men det funkar ju det med. Fast när mamma och pappa skulle äta så ville jag skrika av ngn anledning så pappa välte ut en burk med fefferoni och blev arg och slog i bordet. Då gick mamma och jag upp och bytte blöja... Sen kom vi ner och då var pappa som vanliga pappa igen :)





Ikväll kommer farmor och farfar, faster Katja och farbror Kalle och hans snälla pappa Lasse.

Vi ska fira pappas födelsedag en dag tidigare. Pappa ska laga en kreolsk gryta med kabanos och fläskfilé och till det ska det visst vara ris. (Undra när jag ska börja med välling egentligen, hört att mamma har snackat om det.) Gröt är gott och det får jag varje morgon.






Det var nog allt för nu!


ps Fika på stan är en riktig höjdare ds

Inga kommentarer: