lördag 12 januari 2008

Lördag morgon = vakna tidigt!




Idag tyckte jag att det var dags att stiga upp runt kl 07,00. Mamma och pappa var inte av samma uppfattning utan försökte muta mig med välling. Vem vill ha välling när det är stiga upp som gäller? Hur som helst lyckades jag tvinga upp pappa som nu sitter och dricker kaffe.

Igår kom pappa hem tidigt och då kastade han och mamma ut julen. Pappa pratade något om "sopare" som kommer på tjugondagknut... det hade mamma aldrig hört talas om så det är säkert inget man behöver lägga på minnet. Det verkade vara någon Hasslö-grej.

Igår kväll tyckte jag var lite retligt att bara glo på tv så jag försökte förmedla att jag inte var helt nöjd med att ligga hos mamma och pappa i soffan. Problemet var väl att jag inte alls visste vad jag ville så till slut somnade jag.

Idag tycker jag mig ha hört att bilen ska tvättas och städas. Vi får se hur det blir med det. Mamma och pappa har liksom en tendens att inte få tummen ur. Typiskt föräldrar tror jag.

Inga kommentarer: