onsdag 23 januari 2008

Frejadagen


23/1-08

Idag är det min dag, Frejadagen! Jag har namnsdag idag och fick sova med mamma ända till kl 10:00. Det var inte dumt! Sen blev det en stor tallrik gröt som slank ner fort som bara den.

Ikväll kommer mammas och pappas kompisar, Martin och Sara med deras barn Felix och Emil, det ska bli jättekul att få leka med dem. När det ska komma besök måste mamma alltid städa som en galning, helst allt på samma gång. Hon sprang omkring med dammsugaren i ena handen och en trasa i andra. Tokig mamma jag har! Sen blev jag trött och somnade. Då hann mamma både duscha och torka golven. Hon är snabb hon :)

När jag hade vaknat igen ville Lucas ut på promenad så då var det bara att packa ner sig i vagnen och rulla ut. Mysigt med promenix varje dag, det är gott för själen säger pappa.


Snart kommer pappa hem och då ska vi köpa pizza, gott gott!


Rock on!

Inga kommentarer: