torsdag 6 mars 2008

Så var jag äntligen döpt!


2/3-08

Gud kom hem till mig idag och välsignade mig. Jag fick bada i en skål medan alla sjöng för full hals. Det var mysigt och konstigt på en gång. Jag skötte mig bra sa mamma och pappa, jag var tyst och somnade under middagen. Jag fick massor av presenter av mina snälla släktingar och vänner. Oj oj oj, vad kul! Nästan som julafton :) Jag fick tex mitt första Evfa Attling-halsband, ett par Nikeskor, ett körsbärsträd, en rosa gunghäst, en månadssten, en smultronjasminebuske, kläder, leksaker, pengar och fina minnessaker. Tack alla som uppvaktade mig på mitt dop!

Dopet var hemma i vardagsrummet med pappas och farfars dopskål.
Jag fick föra traditionen vidare.


Mina bästa faddrar Sara och Martin.


Pappa häller upp dopvatten. (Farmor hade plockat så fina snödroppar.)


Jag får vatten på huvudet.


Gammelmormor Ulla-Britt och jag.


5/3-08

Idag fyller jag 7 månader och det firade vi genom att åka buss in till stan(!?) Buss, en stor bil som pyser och luktar illa. Fast det var inte så farligt, rätt trevligt faktiskt. Lucas och hans mamma var ju också med. Vi köpte present till vår kompis Mellvin som fyller 1 år. Vi ska på kalas på fredag och fira honom. Det ska bli sååå kul! Vi fikade på stan också. Mamma och Lucas mamma blev plötsligt så hungriga. Vi hade bara typ varit på stan i en halvtimma när de ville äta. Typiskt mammor! Det blev en lyckad utflykt och det blir säkert fler turer med buss :)


6/3-08

Klapp och klangdag utan klapp och klang!
Idag gick jag, Lucas och Louise till församlingshemmet för att sjunga lite. MEN...till vår stora förtvivlan så var ledaren Anki sjuk så alla mammor fick fika istället. Det gjorde inte så mycket, jag fick ju leka med fåret och hästen en stund så jag var nöjd.





Nu ska jag ta mig en tur i gåstolen tänkte jag och upptäcka vad som finns borta vid pappas stereo...


Tjing tjing!

Inga kommentarer: