måndag 17 mars 2008

Lucas dop

Lucas döps!
16/3-08

Idag besökte jag en kyrka för första gången. Den ligger inte så långt hemifrån. Den ligger i Torslunda och där döptes Lucas Walter Emanuel. Det var mysigt, en barnkör sjöng och pappa sjöng ju förstås också en sång till Lucas. Han är så duktig min pappa! Tur att Melvin satt med mig i kyrkan annars hade det nog varit lite läskigt. Kyrkan är ju så stor och massor av folk som jag inte har sett tidigare. Vi lekte lite med diverse saker och jag fick välling i pappas famn, det var skönt och tryggt. Sen skulle vi på efterfest i "Klapp och klanghuset"! Där kände jag ju igen mig, där har jag varit tusen gånger minst. Jag lekte med Melvin, pratade och sjöng och fick i mig lite pasta med kyckling. Det var ett lyckat dop och Lucas mamma hade gjort jättegod mat och de hade världens finaste tårta med Nalle Puh på.

Pappa sjunger!
Melvin och jag leker!
Jag får mat av pappa!
Gott!
Fin tårta!
Melvin och jag diskuterar! Fast jag blev lite trött och behövde nippenappen ett tag.



På kvällen ville jag inte sova. Jag var ledsen men somnade till slut i pappas famn (pappa somnade också.) Mamma tittade på Wallander medan John Blund strödde sin sand över oss...

Jag och BayLeez innan jag skulle sova...
17/3-08
Idag är det en ny dag och jag är pigg och glad. Sov fram till kl 08:00 så mamma fick sig en skön sovmorgon, det är hon värd min mamma. Sen kommer pappa hem och busar med mig. Tänk att man kan ha det så här bra!

Kärlek!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad roligt vi hade Freja, jag är så glad att du var där också. Jag sov i 4 timmar i sträck när jag kom hem och när jag vaknade hade jag 39,5 i feber. Inte kul alls.... :o(