torsdag 13 mars 2008

BVC och lite nostalgi

Min moster Anna och jag när jag var en bäbis.
12/3-08

Så var det dags att träffa Marie igen på barnavårdscentralen. Jag fick väga och mäta mig, 8315g och 69,5cm lång. Jag växer och frodas. Sen skulle jag göra något hörseltest. Marie satt framför mig och höll händerna precis bakom mina öron. Hon hade små pinglor som hon pinglade med och jag hörde dem perfekt! Inte var jag skelögd heller, det bestämde den röda pinnen som jag fick titta på. Nu ska jag inte dit förrän i juni, det är ju mitt i sommaren. Gud va tiden går fort! Snart ska jag ju börja på dagis och mamma ska börja jobba igen. Vi måste ta vara på tiden här hemma innan det är för sent.... Fast det ska bli rätt kul att träffa nya kompisar. Hoppas jag hamnar på Växthuset eller Vitsippan, de känns helt klart bäst.


Tänk att jag har varit så här liiiten! Pinsamt!

Min bästa mamma och pappa!



13/3-08
Idag skulle jag och Lucas gått på "Klapp och klang" men mamma har gjort illa sig i foten och hade feber i natt så vi får stanna hemma. Men det kommer ju fler tillfällen som mamma säger. Vi har det ju så mysigt här hemma :)

Imorgon fyller mamma år och då kommer mormor och morfar, moster Maria, moster Anna och Chrille. Det ska bli så kul att träffa dem igen. Då ska jag visa dem hur fort jag kan springa i min gåstol.


Mina bästa kissar när de var små, Zingha och BayLeez.


Vi hörs mina vänner!

Inga kommentarer: