tisdag 25 mars 2008

Min första påsk



Min första påsk blev lyckad och inte minst sagt snöig. När vi skulle köra ner till Hasslö på långfredagen så var det ett riktigt busväder. Snön föll och det var flera minusgrader. Tur att jag hade fått en ny bilstol så jag kunde se ut och samtidigt hålla tummarna att inget skulle hända oss. Men pappa körde så försiktigt så det var inget att oroa sig för.

Påskmiddag!


När vi äntligen kom fram hoppade jag i min gåstol och kände mig som hemma. Alla var där, farmor och farfar, Katja och Kalle, My och Lasse L och gammelfarmor Inga. Vi åt god mat och hade det mysigt. Vi hade strömavbrott en liten stund också men det var inte läskigt för vi tände massor av ljus :) På påskafton hade påskharen varit på besök och lämnat ett jäääättestort påskägg till mig. Tack snälla haren! :)

Jag och mitt ägg!





På påskdagen kom Felix och Emil med föräldrar på besök. De skulle visst fira mamma i efterskott. Vi åt tacos och mamma hade bakat en god kladdkaka. Mysigt!

Annandag påsk bar det iväg till Ljungbyholm, till mormor och morfar. Jag hade fått en ny fin stol så jag kunde sitta med vid bordet och äta. Tack snälla mormor och morfar! :) Mormor bjöd på god lax och vi tjuvstartade lite med våfflor fast det inte var våffeldagen riktigt än. Smaskigt! Jag fick smaka lite lite glass men det är ju rätt kallt i munnen när man äter glass så jag föredrar hellre skumgodis som jag fick smaka av pappa...hi hi..

När jag hade sovit en stund i mormor och morfars sköna säng var jag på toppenhumör och det fick morfar med på film :) Jag skrattade och skrattade tills jag blev alldeles matt, ha ha... Grisen är ju sååå kul! (Tack Lucas för den fina doppresenten)

Min fina stol! Och titta, jag kan dricka alldeles själv :)
Jag älskar min mamma!


..och min pappa!


Idag är det vanlig dag igen och pappa åkte iväg till jobbet...Saknar dig redan pappa.


Puss och kram

Inga kommentarer: