måndag 11 februari 2008

Helgmys!


8/2-08
Idag var det fredagsmys med pappa igen. Mamma var nämligen och roade sig på egen hand.
Hon hade gruppträff med jobbet. De skulle visst äta på Kalmarsunds Hotell och sen vidare hem till Henke. Hon hade det jättetrevligt och längtade för en kort stund tillbaka till jobbet. Måste haft feber eller nåt?? HUR kan man vilja vara på jobbet när man kan vara hemma med mig på heltid??!! Tokknasmamma!


9/2-08

Shopping på stan!
Pappa hittade ett par svarta tights på Carlings som han tyckte om. Han är nu en äkta rocker sa han. Nä, det var inte tights men de var tajta iaf. Han blev jättefin i dem och till de köpte han en scarves och två t-shirts. Sen åkte vi en sväng till Maxi där mamma köpte 3 mascara för hon säger att de inte finns ngn annan stans. Som tur var så va det rea på dem så det blev bara typ några hundra för dem. Billigt tyckte mamma :) Jag fick nya nappar och välling på tetra som jag tycker bäst om. Den man gör själv smakar apa.

På kvällen åt mamma och pappa tacos (som de alltid gör nästan) och sen tittade vi på melodifestivalen. Jag tyckte bäst om Christer Sjögren. Han är min idol.....NOT!!
Jag kan inte förstå att han gick vidare. Ska det inte va bra låtar som gör det??


10/2-08
Plötsligt händer det!
Pappa går med på att klippa sig frivilligt. Han kom med förslaget att åka till Köpstaden och klippa sig på drop in. Jesus halleluja!!
Mamma klappade händer och jag dansade på bordet!
Fort iväg och han fick tid kl 13:00. Gud va fin han blev dessutom. En riktig hunk som mamma kallade honom. Ny stil, ny frilla och svarthårig som mamma fasade för, men bra blev det. Heja pappa!


Pappa INNAN makeover! (Tyvärr ingen bild efteråt!)



11/2-08
Sovmorgon med mamma till kl 9:30. Upp, byta blöja sen gröt. Trött, somnade själv i sängen utan grin. Skönt! Blir väckt kl 13:00 för att vi ska ut och gå med Lucas och hans mamma. Typiskt att man inte får sova i fred när man väl har somnat snällt. Men men...lite luft har ju inte skadat ngn...allvarligt iaf. Sen ska mamma hämta pappa på jobbet. Hon ska iväg på ngn ansiktstjofräs, att hon bara orkar.


Är jag inte lite lik Göran Persson??
Ha en go måndag så hörs vi!








4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, vad ni skriver kul :o). Hur har ni det där hemma? Vi måste träffas snart tycker jag och Melle. Många kramar till er! //Linda

Freja sa...

Hej Linda, vi har det bra. Har varit lite förkylda men är på bättringsvägen nu. Klart vi måste träffas. Ni får komma hem till oss på besök. Anna och Lucas kanske vill hänga på. Ska vi ta en dag nästa vecka? Kram kram

Anonym sa...

Det har varit och och är lite snorigt hos oss också. Kan vi ta det nästa v igen kanske? Jag jobbar ju mån-ons och på tors skulle vi hem till Maria boj en sväng och sen är väl Kim ledig halva fredagen va? Hur har ni det nästa tors eller fre? Många kramisar. (tack för inlägget i dagboken förresten :o))

Freja sa...

Du menar den 28/2? Det blir jättebra i så fall. Vi ska fira Katja men det blir ju på em när Kim har kommit hem. Pratade med Anna och det skulle va trevligt om ni kom hem till mig :) När passar det er bäst? Efter kl 12:00 passar oss. Kram kram