onsdag 2 juli 2008

Att lära sig nya saker

Så här kan det gå om man inte har tungan rätt i mun! Stooor bula :(
2/7-08
Att bli stor innebär att lära sig nya saker och tar lärdom av de visa, dvs mamma och pappa.
Nu är det dags att lära sig att äta vuxenmat och gå helt själv. Snacka om höga krav! Jag kämpar på och gör mitt yttersta för att lära mig, fastän jag är sjuk och har feber just nu :) Jag tycker själv att jag är ganska duktig! Se själva!


Äta vuxenmat är inte lätt vill jag lova. Mamma försöker med lasagne men lyckas så där :)


Bättre med rån!

...och fåglarna håller med!
Mer vuxenmat. Den här gången makaroner och köttbullar. Måste noggrant inspekteras...


...det går att trumma med maten...bra..

... pillar lite så kanske det går ner...
Borsta tänderna ska man också lära sig. Jag tränar lite nu innan jag får några. Lika bra :)

Tittut säger jag och grisen!



Oj, pappa ville vad med! Visst är han en hunk!? Det säger han själv iaf :) Mamma och jag håller med :)

Nu ska ni få se! Jag bjuder på snus och en uppvisning på catwalken.
Häng med!
Varsågod mamma...

...nu börjar jag...


...visst är jag duktig...

...hit men inte längre tyckte pappa...

...nu går det undan vill jag lova...

...snart kommer jag tillbaka mamma...
...puh...nu är jag framme! Tur att jag fick hålla mig i snuset hela vägen :)
På säker mark!


Tänk va det är lätt att roa en hel familj!

5 kommentarer:

Evelinas blogg sa...

Vilken vacker mamma du har, Freja!

Linda sa...

så duktig!! Vilken fin bild på mamsen och dig!

Freja sa...

Tack snälla för de fina kommentarerna! Ni är för söta :)

Mysan sa...

Hihi, jag tycker du ser lite runt ut om fötterna Frejsan? Provsmakade du på pappsens snus? Vi ses på lördag! Och på söndag! Och måndag! Oj vad vi ska reta gallfeber på mamma och pappa ;O) Kram!

Kalle&Katja sa...

haha vad sööööt! Vad duktig du är:) Ses på måndag lilla gumman!! KRAM